|
Ingezonden***
Naar aanleiding van het bericht
Plan Kampinga favoriet bij Assenaren
in onze rubriek
‘De Media Vandaag over Assen’ van 7 mei
ontvingen wij de volgende reactie van de heer B.Wiegman:
‘Voorgevoel CDA-fractie over enquête Dagblad was juist’
Het klinkt overtuigend dat 56% van de inzenders kiest voor een bepaald plan. Maar het was natuurlijk transparanter en eerlijker geweest als de redactie van het Dagblad van het Noorden ook had aangegeven hoeveel Assenaren gereageerd hebben. Dit riekt een beetje naar lezers op het verkeerde been zetten. Op percentages kun je geen beleid stoelen, als je niet ook de absolute aantallen weet. Wat ik echter walgelijk vind is dat de naam en stem van bepaalde kiezers gepubliceerd zijn (fam. van As). Ik kan mij voorstellen dat zo'n enquête minder anoniem geschiedt dan het komende referendum, maar namen publiceren riekt naar stemmingmakerij.
Maar goed dat wij als CDA-fractie besloten hebben niet aan deze enquête mee te doen, omdat we niet wisten of het later tegen ons gebruikt zou worden.
Voorwaar een goed voorgevoel!
Bernie Wiegman
Lid CDA-fractie

|