AsserJournaal
 
 
Voorpagina -> Nieuws -> Drie wijken profiteren van grote subsidie Ministerie VWS
Nieuws 29/09/2005 22:29

Kloosterveen, Peelo en Assen-Oost profiteren van grote subsidie in kader van BOS regeling

Volop sport en veel aandacht voor voeding en gezondheid in drie wijken dankzij gul ministerie VWS


ASSEN -
De gemeente heeft van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport  (VWS) het lieve bedrag van € 600.000 ontvangen voor het stimuleren van de samenwerking tussen 'buurt', 'onderwijs' en 'sport', de zogenaamde BOS regeling. Met deze subsidie worden de komende vier jaar drie projecten uitgevoerd in de wijken Peelo, Klooster-veen en Assen-Oost. 
De  projecten in deze wijken hebben als hoofddoel jeugd en jongeren meer te laten sporten.

Met ondersteuning van de Brede School zal iedere sportbuurtwerker in deze wijken sportactiviteiten voor jongeren organiseren. Deze richten zich onder andere op niet-clubgebonden sport, zoals het voetballen op straat.  Ook onder-steunt de sportbuurtwerker de Verlengde Schooldag, waarbij het uitbreiden en professionaliseren van de naschoolse sportactiviteiten centraal staat.
Daarbij wordt ook aandacht besteed aan voorlichting over gezondheid en voeding.
In de komende weken worden de sportactiviteiten concreet uitgewerkt zodat er op 1 januari 2006 mee kan worden gestart.

 

 

 

Dit artikel afdrukken Reageren op dit artikel


20 november 2005

Deze dag in de krant


Uw reclame hier?

WebTactics - Hosting en WebDesign



Naar boven