|
Overige wijken volgen in 2007
Ook in Noorderpark en Lariks straks vuilniswagens met zijladers
ASSEN – Het huisvuil in de wijken Noorderpark en De Lariks wordt met ingang van de volgende maand opgehaald door wagens met een zogenaamde zijlader. Vorig jaar september werd deze manier van vuilnis inzamelen in de wijken Peelo, Pittelo, Kloosterveen en Zeijerveld geïntroduceerd en de ervaring daarmee is goed uitgepakt, zodat een vervolgtraject in werking kan worden gesteld.
Met de nieuwe vuilniswagen wordt afval met een uitschuifarm aan de zijkant van de wagen ingeladen. Hierdoor hoeft de bestuurder de wagen niet te verlaten. Dat betekent dat huishoudelijk afval voortaan efficiënter kan worden opgehaald. Bovendien is de zijlader minder belastend voor de medewerkers; de uitschuifarm doet het zware werk.
Het streven is dat in 2007 ook in de nog resterende wijken met zijladers wordt gereden.

|