|
De Media Vandaag
* over Assen *
|
|
(woensdag 2 maart)
|
Ontwerp kunstpodium nutteloos geworden
Het ontwerp van het kunstpodium is nutteloos geworden. Dat schrijft Ronald Hooijenga in het Dagblad van het Noorden vanochtend. Het nieuwe podium dat deze week in de Gouverneurstuin wordt geplaatst was ontworpen om door zonnepanelen en een speciale zonnegleuf te zorgen voor speciale licht- en geluidseffecten. De gemeente Assen besloot echter om de koepel te draaien waardoor het hele ontwerp in één klap nutteloos is geworden. Volgens de gemeente is het draaien van de koepel een uitvloeisel van het aanleggen van een groter terras voor muziekuitvoeringen, zoals dat in de structuurvisie van de gemeente staat. De koepel wordt naar het terras gedraaid in plaats van naar het grasveld. Het ontwerp voor de koepel lag al drie jaar klaar maar kon door bezwaren van omwonenden niet worden geplaatst. Toen de gemeenteraad vorig jaar groen licht gaf voor de structuurvisie kon worden begonnen met de bouw. De ontwerper van de koepel is uiteindelijk wel ‘ontzettend blij’ dat het bouwwerk kan worden geplaatst: “Het was toch drie jaar een akelig onduidelijk gedoe, erg frustrerend allemaal”.

|