donderdag 30 maart

AsserJournaal
Uitg. Press Support

Red. Jan en Leni Hof

Tel: (0592) 37 10 17
info@asserjournaal.nl

AsserJournaal
Weather state: zwaar bewolktzwaar bewolkt
ZW
22 km/h
max: 20°C
min: 9°C
Kort nieuws
Diversen 2 februari 2017
 
Zaken die ons raken.
Luisteren?

ASSEN. De radio stond zachtjes wat te ‘pruttelen’. Wat schreeuwerige muziek of iets dat daarop lijkt en zo nu dan een gesprekje. We spitsten de oren. De naam Wiebes kwam voorbij. U weet wel de staatsecretaris van financiën. De man die de politieke verantwoordelijkheid voor de belastingdienst draagt. Die belastingdienst moest reorganiseren. Een vertrekregeling werd in het leven geroepen. Nou laat dat maar aan die mensen over. Die dromen van ‘plukken’ en ‘pakken’. Nu moesten ze iets voor zichzelf verzinnen. Dat werd, het kan ook niet anders, een riante regeling.
Net echte mensen.

De staatssecretaris deed net even een dutje dat wat te lang duurde. Drukke baasjes nietwaar. Helaas het werd het  te duur en er waren zoveel gegadigden voor de regeling, dat er nu een onderbezetting dreigt te ontstaan. Een commissie heeft het allemaal uitgezocht. Klonk, niet bepaald opgewekt. Nee, wel goed voor de mensen die met een zak geld zijn verdwenen, maar niet goed voor de continuïteit van de belastingdienst. 
De stem van een mijnheer O. Hij begon vol goede moed aan de drie punten die hij naar voren wilde brengen. Na twee van zijn drie punten werd gezegd: U hebt uw punt gemaakt. In de verte hoorden we hem nog praten over het belangrijkste punt van zijn betoog. Een stem van een mevrouw. Ook die werd na een paar zinnen weggedraaid. De reclame. ‘Steeds verrassend, zelden voordelig’, gevolgd door de onvermijdelijke brillenreclame. Dat noemen ze tegenwoordig een actualiteitenprogramma. Het lijkt meer op tijdvulling tussen de, in onze beleving, vaak zinloze reclame uitingen.
Wordt reclame belangrijker dan de actualiteit?

Jaap Bouma.
 
Laatste nieuws